Eminegül Karababa bölümümüzde Pazarlama Profesörü olarak görev yapmaktadır. ODTÜ'ye katılmadan önce Exeter Üniversitesi ve Güney Danimarka Üniversitesi'nde ders vermiştir. Araştırmaları,tarihsel, sosyal ve kültürel perspektifler üzerinden piyasaların, tüketim kültürlerinin ve tüketici öznenin oluşum ve dönüşüm süreçlerini anlamayı amaçlamaktadır. Özellikle, erken modern dönemde batılı olmayan pazarlarin ve tüketim kültürlerinin tari̇hsel geli̇şi̇m süreçlerini çalışmakta ve tüketici araştırmaları ve pazarlama alanlarında tarihsel araştırma yöntemlerini kullanmaktadır. Ayrıca tütekim, piyasalar ve emtia ağları bağlamında değer yaratma süreçleriyle ilgilenmektedir. Eminegül şu anda hiperenflasyon bağlamında tüketim kalıpları, ev bağlamında ışık ve aydınlatma tüketimi, gıda israfı ve yeşil gıda tüketimi için ahlaki gerekçeler konuları üzerinde çalışmaktadır. Journal of Historical Research in Marketing dergisinde 2018-2022 yılları arasında baş editör olarak çalıştı. Halen Marketing Theory, Journal of Historical Research in Marketing ve Italian Journal of Marketing gibi akademik dergilerin Yönetim Kurulları ve Yayın Kurullarında bulunmaktadır. Eminegül, ODTÜ'den yürütücü olarak iki BAP desteği aldı ve EPSRC Hibesi - CHOCALM Projesi (2012), AB Ufuk Hibesi - Nature for Cities Projesi (2021) ve British Council Hibesi (Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve Worchester Üniversitesi arasında) (2023) gibi uluslararası finanse edilen araştırma hibelerinde araştırmacı olarak görev yaptı. Economic History Review, Journal of Consumer Research, Marketing Theory, Consumption Markets and Culture, Journal of Marketing Management ve Journal of Historical Research in Marketing gibi dergilerde makaleleri yayınlanmıştır.

 
 

 

Ofis: H104

E-posta: eminegul at metu.edu.tr

Telefon: +90(312)210-2012

Faks: +90(312)210-7962

Adres: İşletme Bölümü, Orta Doğu Teknik Üniversitesi 06800 Ankara – TÜRKİYE

Araştırma Alanları

Tüketim Kültürü Kuramı

Tüketim Kültürlerinin ve Pazarların Tarihsel Gelişimi (Özellikle Erken Modern Osmanlı Bağlamı)

Tarihsel Araştırma Yöntemleri

Pazarlamada Değer yaratım süreçleri

Sürdürülebilir Tüketim (Özellikle Yeşil Alanların Tüketimi ve Gıda İsrafı)

Eğitim

Lisans: ODTÜ Kimya Mühendisliği Bölümü, 1992

Yüksek Lisans: ODTÜ Polimer Bilim ve Teknolojisi, 1996

Yüksek Lisans: Bilkent Üniversitesi, İşletme Bölümü, 1996

Doktora: Bilkent Üniversitesi, Pazarlama, 2006

Verdiği Dersler

BA 2701 – Pazarlamanın İlkeleri

BA 4714 – Tüketici Davranışı

BA 4725 – Marka Yönetimi

BA 4726 – Tüketimi Kendi Bağlamında Anlama

BA 4728 – Pazarlama ve Kültür

EMBA 5701 – Yöneticiler İçin Pazarlama Yönetimi    

EMBA 5725 – Marka Yönetimi


Son Güncelleme:
19/08/2024 - 14:45