Prof. Dr. Cengiz Yılmaz 1991 yılında Hacettepe Üniversitesi, İşletme Bölümü’nden mezun oldu. Ardından yüksek lisans derecesini 1995 yılında ve pazarlama alanında doktora derecesini 1999 yılında Texas Tech Üniversitesi’nden aldı. Doktorası sonrasında Amerika’da ve Türkiye’de çeşitli üniversitelerde pazarlama, rekabet stratejisi ve ileri araştırma yöntemleri konularında dersler verdi. 2002 – 2010 yılları arasında Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü’nde çalıştıktan sonra 2010 yılında ODTÜ İşletme Bölümü’ne katıldı. Bir yandan da geçici görevlendirme ile Abdullah Gül Üniversitesi’nde rektör yardımcılığı görevinde bulundu. 2012-2017 yılları arasında TUBİTAK Sosyal Bilimler Danışma Kurulu’nda yer aldı. Araştırma alanları arasında pazarlama stratejisi, rekabet süreçleri, yeni ürün ve firma yenilikçilik süreçleri, özellikle küçük ve orta ölçekli firmalarda performans belirleyici faktörler ve müşteri ilişkileri yer almaktadır. Yayınları uluslararası pek çok prestijli kaynaktan 3,500’den fazla atıf almıştır.

 

 
 
 
 
 
 
 

Ofis: H106

E-posta: ycengiz at metu.edu.tr

Web: http://users.metu.edu.tr/ycengiz/

Telefon: +90(312)210-3066

Faks: +90(312)210-7962

Adres: İşletme Bölümü, Orta Doğu Teknik Üniversitesi 06800 Ankara – TÜRKİYE

Araştırma Alanları

Dağıtım kanalları

İlişki pazarlaması

Firmalararası ilişkiler

Pazarlama sistemlerinin kültürel ve stratejik unsurları

Eğitim

Lisans: Hacettepe Üniversitesi İşletme Bölümü, 1991

Yüksek Lisans: Texas Tech University, Pazarlama, 1995

Doktora: Texas Tech University, Pazarlama, 1999

Verdiği Dersler

BA 4713 – Promosyon Yönetimi

BA 4717 – Pazarlama Araştırması

BA 4722 – Pazarlama Stratejisi

BA 5702 – Pazarlama Yönetimi

EMBA 5711 – Pazarlama Stratejisi


Son Güncelleme:
28/08/2020 - 15:24